Homepage Blogs Een dag in het leven als Functional Service Owner

Een dag in het leven als Functional Service Owner

Kim Bus
|
4 minuten
Ben je benieuwd hoe mijn werkdag als FSO’er eruitziet bij PostNL Fulfilment? Ik neem je mee in mijn gemiddelde dag.


08.00 uur

Om 8.00 uur parkeer ik mijn auto op de parkeerplaats van het pand in Houten. Op de begane grond is het fulfilment center (ook wel werkvloer), maar ik loop door naar boven, waar het kantoor gevestigd is. Om 8.00 uur ben ik zeker niet de eerste, op de werkvloer wordt al hard gewerkt aan het verwerken van de pakketjes van onze klanten. Binnen PostNL Fulfilment werken we voor verschillende webshops in het opslaan van voorraad en het versturen van orders. Dit doen we door middel van het koppelen van de webshops van onze klanten aan onze systemen voor het heen en weer versturen van berichten. Deze week worden er in vijf dagen tijd ruim 500.000 orders verwerkt van onderbroeken abonnement On That Ass en de robots rijden over de Autostore om orders te picken voor Game Mania. Het orderpicken gebeurt op ieder tijdstip van de dag. Er is dus altijd wat gaande!


08.15 uur


Ik zeg ‘goedemorgen’ tegen mijn collega die al binnen is; de rest druppelt later binnen. Mijn team bestaat uit vijf personen; één lead, drie FSO'ers (waaronder ik) en één ondersteunend collega. Samen vormen we de kern van alle IT binnen het pand.
Ik start mijn dag met het lezen van mijn mailbox en het inplannen van mijn agenda. Dit geeft mij overzicht in mijn planning voor die dag. Wel zo fijn!


9.45 uur


Tijd voor de Daily. In 15 minuten bespreken we kort hoe het met iedereen gaat en wat de planning is voor vandaag. Ik vertel over mijn voortgang met de lopende klantimplementaties en we bespreken een issue met een klant waarbij de labels niet juist uit het stickerapparaat komen.


11.00 uur


Er staat een testorder klaar voor een klant die zijn configuratie met ons af heeft. Ik loop de keten door en de order kan goed verwerkt, verpakt en verzonden worden. Deze klant krijgt een ‘GO’ en mag snel op productie testen.


12.00 uur


Ik bel snel met een collega die een nieuwe feature gaat indienen voor ons Warehouse Management System. We bespreken of we alles in de wijziging hebben gezet en zorgen dat alles duidelijk is uitgeschreven. Alles check? Dan kan hij door naar de volgende schakel in ons bedrijf.


12.30 uur


Het is alweer tijd voor de lunch. Ik pak vaak mijn broodjes en neem ze mee tijdens onze wandeling door Houten. We lopen een half uurtje door de wijk en het weiland in Houten, heerlijk rustig. Vooral in de zomer is het genieten met het zonnetje en de eendjes die voorbijzwemmen in de sloot.


13.15 uur


Tijd voor de volgende meeting, nu met mijn manager. We bespreken kort wat er in de afgelopen week is gebeurd en ze vraagt wat voor mij belangrijk is. We hebben het over een situatie die is voorgekomen tijdens mijn waakdienst en bespreken hoe ik dit nog beter kan aanpakken de volgende keer. Ook bespreken we wat er juist wel goed is gegaan (immers net zo belangrijk!) en waar ik de komende weken nog meer in wil groeien.


14.30 uur


Tijd voor een kick-off voor een nieuwe klant. Ik stel me, samen met de klantimplementatiemanager en een andere collega voor aan de klant en we bespreken hun webshops. Ze willen snel live dus we gaan in een aantal dagen alles in gang zetten om deze klant te koppelen aan onze systemen. Ik beantwoord de vragen die ze nog hebben en geef aan dat ik de komende weken hun aanspreekpunt ben voor alle IT vragen.


15.30 uur


Samen met mijn collega lopen we een rondje over de werkvloer. We checken of alles loopt zoals gepland en of we nog ergens bij kunnen helpen. Samen zorgen we ervoor dat een printer weer aan de juiste computer is gekoppeld en bespreken we een issue bij onze Autostore. Dit is een fijn moment om het contact met de vloer kort te houden en IT issues zo snel mogelijk op te lossen.


16.15 uur


Ik check mijn laatste mailtjes (en zie dat een van onze nieuwe klanten net live is gegaan met mijn hulp, yes!) en zorg ervoor dat alles wat niet kan wachten beantwoord is. Morgen is er weer een nieuwe dag, en het allerbelangrijkst: "Geen stress, het blijven maar pakketjes".


16.30 uur


Tijd om naar huis te gaan! Onderweg naar de parkeerplaats loop ik nog even langs een collega om te checken of onze laatste deployment geen onverwachte problemen heeft opgeleverd. Nope, all good, dus ik stap de auto weer in en rijd naar huis.
Het leukste aan m’n werk? De afwisselende dagen. Geen dag is hetzelfde en het komt niet eens in de buurt van saai. Ik zit zó op mijn plek in mijn rol bij PostNL Fulfilment!


Bekijk onze vacatures

Naast onze traineeships in IT en Finance, bieden wij verschillende vacatures aan op ons hoofdkantoor. Denk aan een toffe rol binnen het Salesteam of bij Recruitment, Marketing, Onderwijs, Finance of ondersteunende functies. Benieuwd naar de topvacatures? Check ze hieronder!