Weblog
Weblog

Calco maakt 150e succesvolle match van het jaar

20 sep. 2016
Naar overzicht

Vandaag start MasterClass Professional Pim Keijsers bij zijn nieuwe opdrachtgever. Met deze inzet bereikt IT-detacheerder Calco een nieuwe mijlpaal, want het is de 150e succesvolle match die dit jaar gerealiseerd wordt. Een mooi moment om bij stil te staan vindt Calco, aangezien het matchen van de juiste kandidaten met de juiste opdrachtgever een van de grootste krachten van het bedrijf is. Met het behalen van deze prestatie komt het jaardoel van 226 inzetten steeds dichter binnen handbereik.

Wanneer het om het detacheren van IT-professionals gaat, is het maken van een goede match tussen kandidaat en opdrachtgever cruciaal. Volgens de IT-detacheerder is het niet mogelijk om langdurige samenwerkingen aan te gaan met opdrachtgevers, wanneer het matchingsproces niet op orde is. “Matchen is voor ons erg belangrijk. Het gaat bij Calco niet om het vullen van de vacature an sich, maar om het vinden van de beste kandidaat die qua persoonlijkheid en competenties bij de opdrachtgever past en daar ook daadwerkelijk het verschil gaat maken”, aldus Hetty Kaptein, inzetmanager. Kaptein geeft aan dat persoonlijke aandacht voor iedere medewerker daarbij onmisbaar is. “Alleen door iedereen op een persoonlijk niveau te leren kennen kan je een goede match maken. Je moet weten waar hun talenten liggen, wat ze drijft, waar ze naar op zoek zijn en wat ze willen bereiken. Wanneer je die inzichten combineert met de kennis en vaardigheden van de kandidaat, ben je al goed op weg.”

Naast het leren kennen van de kandidaten, besteden ze bij Calco ook veel aandacht aan het in kaart brengen van de wensen van de opdrachtgever. “Onze accountmanagers weten wat er bij onze opdrachtgevers speelt. Ze weten waar onze opdrachtgevers naar op zoek zijn en wat voor type mensen er binnen de organisatie en het desbetreffende team passen.” Volgens Kaptein is deze kant van het matchingsproces minstens zo belangrijk als de wensen en behoeftes van de kandidaat zelf. Door deze twee werelden bij elkaar te brengen, maakt het bedrijf steeds weer de juiste match. Het realiseren van de 150e inzet van 2016 ziet de inzetmanager dan ook als een bevestiging van het succes van het matchingsproces van Calco.

Enorme groei

Dat Calco dit jaar al 150 medewerkers heeft ingezet bij haar opdrachtgevers gaat gepaard met de enorme groei die het bedrijf doormaakt. Door de toenemende vraag uit de markt naar kwalitatief goede en communicatief vaardige IT-professionals heeft het bedrijf dit jaar plek voor maar liefst 240 trainees. Daarnaast is de IT-detacheerder met Calco Flex ook op zoek naar zelfstandige IT-professionals die via het bedrijf aan een opdracht willen komen.